Türkçe Çizgi Roman Siteleri

Çoğu yaşıtım gibi ben de çizgi roman dünyasına Tommiks'le giriş yaptım. Bu türün bir fanı olduğumu söyleyemem ama merakımı Zagor'un da yardımıyla bu yaşa kadar getirmeyi başardım. Türkçe çizgi roman sitelerine ilgim de bu meraktan ileri geliyor. Hem kendim için hem de konuya ilgi duyanlar için söz konusu siteleri burada kısa açıklamalarla toparlamak istedim. Herhangi bir istatistik veya hiyerarşi gözetmedim.
Adından da anlaşılabileceği gibi Batman üzerine oldukça doyurucu ve faydalı bir blog. Düzenli olarak içerik giriliyor ve 140'ın üzerinde yazı mevcut. O yazılardan biri olan BAT101 Batman Evrenine Giriş'ten bir bölüm:

"Blogla ilgili aldığım soruların büyük bölümü Batman okumak isteyen fakat 72 yıllık devamlılıkta kaybolmadan günceli nasıl yakalayacaklarını merak eden okurlara ait. Piyasadaki onlarca farklı dergi, sayısız cilt, alternatif gerçeklik, gelecek-geçmiş öyküleri arasında kafaların karışmaması için ben de 15 başlıktan oluşan bir okuma listesi hazırlamaya karar verdim..."

Nisan 2010'dan beri 150'nin üzerinde içerik girilmiş olan, özgün inceleme yazılarıyla dikkatimi çeken bir blog. Sahibi askere gittiği için bundan sonraki dönemde durumu ne olur bilemem.

Çizgi roman dünyası hakkında yüzlerce görüşün paylaşıldığı büyük bir forum. Ayrıca geçtiğimiz günlerde 11. sayısı yayınlanan Çizgi Diyarı adın da bir de e-dergileri var. Dosyaların, röportajların ve özel haberlerin yer aldığı faydalı bir dergi.

Resimli Roman
Yayın evlerinden haberlere, kitap incelemelerine, röportajlara ulaşılabilecek zengin içeriğe sahip bir site. Son zamanlarda yayın frekansı düşse de forum kısmıyla etkin bir şekilde kullanılmaya devam ediyor.

Altın Madalyon
Çizgi Roman Sevdalıları alt başlığıyla büyük bir forum bu da. Ve bu forumun da yine kendi adını taşıyan bir e-dergisi, çıkmak için Ocak ayını bekliyor.

X-Men, Nick Furry, Dylan Dog, Tenten gibi onlarca kahramanın sinema kariyeri üzerine 16 kategoride 1780 yazının yer aldığı sitenin sahibi açıklama kısmında şunları yazmış:

"Sinemayı seven ve çocukluğunda çizgi romanların arasında boğulana kadar vakit geçiren birisi olarak bu sayfayı yapmak benim için gerçekten büyük bir zevk. Günümüzde popüler olan süper kahraman filmlerinin eski tarihli yapımlarını tanıtmak sayfamın amaçlarının başında geliyor. Aynı zamanda gündemde olan süper kahraman film haberlerini de sizlere aktaracağım..."

Tarkan Çizgi Romanını ve Sezin Burak'ın Çizgilerini Yaşatma Derneği tarafından yayınlanan sitede Sezgin Burak'la ilgili merak edilen he şey bulunabilir. Dernek bugüne kadar Burak'ın 17 kitabını yeniden yayınlamayı başarmış.

"Çizgi roman hakkında incelemeler, çıkarımlar, teoriler ve bazen de tamamen geyik sayılabilecek yazılar bulunur" denilen blogda 150 civarında yazı var.

"Bizi bu siteyi kurmaya iten şey basit bir tespit oldu. Etrafta, bizim de yaptığımız gibi çizgi roman üzerine pek çok kaliteli blog vardı. Fakat gerçek anlamda iyi bir çizgi roman sitesi yoktu..." şeklinde iddialı bir giriş yapmış olan ve sık güncellenen bir site. Umarım bu iddialarında muvaffak olurlar.

"...1999 benim için önemli bir yıldır. 25 yaşındaydım ve artık spandex giyen iri yarı kaslı adamların birbirlerini dövmelerinden bıkmıştım. Çizgi romanlara olan inancımı tamamen kaybetmek üzereydim ki, Singapur'da Kinakuniya adında bir kitapçı olduğunu öğrendim. Burası Asya'daki en büyük kitapçıydı..." diyen Uzun John'un gerçekten de iri yarı ve sürekli birbirlerini pataklayan adamlardan uzağında blogu. Çizgi roman incelemelerinin yanı sıra kendi çizgi romanlarına ulaşmak da mümkün.

"Başta pek sıcak bakmıyordum. Ne ara fırsat bulup yazacaktım? Yazdıklarımı kim okuyacaktı? En önemlisi, ne yazacaktım?.." denilmiş blogun ilk yazısında. Ama 3 yıldır gayet başarılı bir şekilde devam ediyor.

Bu blogların içinde belki de en aktif ve güncel olanı. Gayet doyurucu haber ve yazıların yanı sıra çizgi roman kitaplığı, çizgi roman senaryosu sanal atölyesi gibi başarılı projeler de üretiliyor. Bu projelerden biri de bu yıl ikincisini düzenledikleri "Türk Çizgi Roman Ödülleri" etkinliği. Etkinlikte en iyi yazar, en iyi editör, en iyi çizer gibi kategorilerde ödüller verilecek.

2005'ten bugüne uzanan çok geniş içeriğe sahip olan blog, benim için geride kalan 6 yılı kapsayan önemli bir arşiv niteliği de taşıyor.

Çizgi roman araştırmaları denilince akla ilk gelen isimlerden biri olan Levent Cantek'in "Popüler Kültür (tarihi) ve saire hakkında yazılan yazılardan oluşur. Bu sitede yer alan her yazı kaynak gösterilerek her türlü paylaşıma açıktır. Fanzin ya da e-zin türü yayınların herhangi bir izin almalarına ya da kaynak göstermelerine dahi gerek yoktur." dediği ve benim sık sık ziyaret ettiğim blogu.

Bu listeyi hazırlarken sitelerin güncel kalıp kalmadığı en büyük kriterim oldu. Malesef daha önceden takip ettiğim birçok blogun da örümcek bağladığını görmüş oldum... Yukarıdakilerin dışında, online çizgi roman ve/veya figürlerinin satışının yapıldığı siteleri de listelemekte fayda var:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder